Advanced
Please use this identifier to cite or link to this item: https://digital.lib.ueh.edu.vn/handle/UEH/55192
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNguyen Quang Thu-
dc.contributor.otherNgo Thi Anh-
dc.date.accessioned2017-09-14T11:02:10Z-
dc.date.available2017-09-14T11:02:10Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.issn1859 -1124-
dc.identifier.urihttp://digital.lib.ueh.edu.vn/handle/UEH/55192-
dc.identifier.urihttp://jabes.ueh.edu.vn/Home/SearchArticle?article_Id=b3779705-b92e-4a8b-971c-f03a7e67bed7-
dc.description.abstractThis aims to investigate factors influencing the effectiveness of the ISO 9000 quality management system of HCMC-based enterprises. There are 210 respondents who are workers and managers of HCMC-based companies using ISO 9000. Measurement scales are established upon seven factors: (1) managers? commitments, (2) roles of middle managers, (3) participation of employees, (4) internal information system, (5) collaboration of customers and providers, (6) professional consultants, and (7) quality management documents. Research findings indicate that the variable ?roles of middle managers? should be left out and the remainders, save for ?quality management documents?, have impacts on the effectiveness of the ISO 9000 quality management system. Additionally, some suggestions are also extended to enterprises which have employed or plan to employ ISO 9000 to boost the efficiency of their quality management system.-
dc.formatPortable Document Format (PDF)-
dc.publisherTrường Đại học Kinh tế Tp. Hồ Chí Minh-
dc.relation.ispartofJournal of Economic Development-
dc.relation.ispartofseriesJED, No. 217-
dc.subjectFactors-
dc.subjectEfficiency-
dc.subjectQuality management-
dc.subjectISO 9000-
dc.subjectEnterprises-
dc.titleFactors impacting the effectiveness of the ISO 9000 quality management system of HCMC based enterprises-
dc.typeJournal Article-
dc.relation.referenceBùi Nguyên Hùng & Đoàn Thị Xuân Nguyên (2003), “Ảnh hưởng của việc thực hiện ISO 9000 đối với các doanh nghiệp tại TP.HCM”, Phát triển kinh tế, University of Economics HCMC.-
dc.relation.referenceHoàng Trọng & Chu Nguyễn Mộng Ngọc (2008), Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS, Hồng Đức Publisher.-
dc.relation.referenceHồ Thị Thúy Nga & Hoàng Trọng Hùng (2010), “Các nhân tố tác động đến sự hài lòng của doanh nghiệp công nghiệp đối với hệ thống quản lý chất lượng ISO 9000”, Khoa học và Công nghệ, Vol.4(39), pp. 150-157, Đà Nẵng University.-
dc.relation.referenceISO (2012), “Standards catalogue” retrieved from http://www.iso.org/iso/home/store/catalogue_ics.htm.-
dc.relation.referenceNguyễn Đình Thọ & Nguyễn Thị Mai Trang (2010), Nghiên cứu khoa học trong quản trị kinh doanh, Thống kê Publisher.-
dc.relation.referencePhan Chí Anh (2009), “ISO 9000 và tác động tới kết quả hoạt động doanh nghiệp VN”, retrieved from http://vpc.org.vn/PortletBlank.aspx/DD2F3B7654B249C6A702E867DD15B8D1/View/Luan-dam-6-09/ISO_9000_VA_TAC_DONG_TOI_KET_QUA_HOAT_DONG_DOANH_NGHIEP_VIET_NAM/?print=1826528827 in July 2009.-
dc.relation.referenceVietnam’s Ministry of Sciences and Technology (2008), TCVN ISO 9001:2008_ HTQLCL - Các yêu cầu.-
dc.relation.referenceVietnam’s Ministry of Sciences and Technology (2007), TCVN ISO 9000:2007_ HTQLCL - Cơ sở và Từ vựng.-
dc.identifier.doihttp://doi.org/10.24311/jed/2013.217.10-
dc.format.firstpage147-
dc.format.lastpage160-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextOnly abstracts-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeJournal Article-
Appears in Collections:JABES in English
Show simple item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.